Få indre ro

Adgang til Indre ro Univers.
Åbningstilbud til og med 27. august
Kun 108,- pr. mnd. / 948,- pr. år

Bliv medlem

Yoga

Yoga handler om at forene krop, sind og ånd. Yoga skaber øget ro, balance og velvære. Vi brænder for at dele yoga med dig. Med Indre ro ONLINE kan du få du yoga, hvor som helst og når som helst.

Yoga

Meditation & Mindfulness

Begrebet “Meditation” dækker over en masse forskellige teknikker til at komme tilstede i nuet og være med det, der er. Mindfulness er en fast og integreret del af meditation og yoga.

Meditation & Mindfulness

Hypnose

Hypnose er en metode til at skabe nye vaner og adfærd dybt i dit ubevidste sind. Det kan være relevant at arbejde med hypnose, hvis du ikke kan løse dit problem ved at bruge din logiske og rationelle sans.

Hypnose

Abonnér på indre ro

149 kr. / mdr. ingen binding
Åbningstilbud 108 kr. – slutter 27. august 2020
Nogle produkter kan også købes enkeltvist.

Bliv medlem

Yoga

Yoga handler om at forene krop, sind og ånd. Yoga skaber øget ro, balance og velvære. Vi brænder for at dele yoga med dig. Med Indre ro ONLINE kan du få du yoga, hvor som helst og når som helst.

Yoga

Meditation & Mindfulness

Meditation rækker over en masse forskellige teknikker til at komme tilstede i nuet og være med det, der er. Mindfulness er en fast og integreret del af meditation og yoga.

Meditation & Mindfulness

Hypnose

Hypnose er en metode til at skabe nye vaner og adfærd dybt i dit ubevidste sind. Det kan være relevant at arbejde med hypnose, hvis du ikke kan løse dit problem ved at bruge din logiske og rationelle sans.

Hypnose

Få indre ro ONLINE

Du kan klikke på trailerne nedenfor for at få et lille indblik i, hvad der gemmer sig i universet.
Du kan desuden købe en række enkeltprodukter uden at være medlem af Indre ro Univers.

Indre ro kommer desværre sjældent af sig selv. For de fleste kræver det tid til fordybelse.
Her kan du finde forskellige veje til at styrke din indre ro – uanset om du har lidt eller meget tid at gøre godt med.

Få adgang til videoer, lydfiler og meget mere med abonnement

Mest sete

Intro:
I denne powerfulde hatha sekvens vil du tænde din indre ild og rense ud omkring solar plexus, dit indre powercenter. Du vil møde energigivende øvelser som blandt andet ”den brølende løve” og ”stående svingstilling”, som vækker energien og lader den strømme.

Tip: God at lave om morgenen, eller når som helst du trænger til et skud energi.

Genre: Hatha yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Solar plexus, ild elementet, de 5 elementer

Spilletid: 32.53

Intro:
Dette lille program er en invitation til at geare ned med bare tre stillinger. Du kan blive liggende i sidste stilling, så længe du ønsker! Programmet er godt at lave sidst på dagen – fx for at geare ned før sengetid.

Tip: Du kan lave programmet i din seng, hvis din seng står ind til en væg. Tag gerne en pude med til at bruge i programmet!

Genre: Yoga, Yin yoga, Blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Væg Yin, ro, gear ned, stress, god nat, søvnløshed, bedre nattesøvn

Spilletid: 18.26

Intro:
Med denne yin sekvens sender vi fornyet kærlighed til jordelementets organer: mave og milt. Det siges, at når energien strømmer frit til mave og milt, kan vi give os selv den næring, vi har brug for, slippe bekymringer og finde fornyet ro.

God fornøjelse.

Genre: Yoga, Yin yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Ro, jordforbindelse, jordelementet, 5 elementer, bekymringer

Spilletid: 26.27

Intro:
Hvornår har du sidst ladet dig støtte sådan rigtigt? I denne rolige yin sekvens op ad en væg kan du bare læne dig tilbage og tillade dig selv at blive støttet og båret. Det giver ekstra mulighed for at gå dybt, slippe og give efter. Eller hvad siger du?

Genre: Yoga, Yin yoga, Blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Væg Yin, ro, støtte, stress

Spilletid: 57.39

Intro:
Vil du svæve og være let? Med denne lille yin sekvens stimulerer vi vores indre luftelement og fornyer den indre lethed. Vi slutter med en kort vejrtrækningsøvelse med lyd, som renser både hjerne og lunger.

God fornøjelse.

Tip: Du skal bruge en god pude eller hynde eller nogle store tykke bøger (gerne på størrelse med ”gammeldags telefonbøger”).

Genre: Yoga, Yin yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Lethed, luftelementet, 5 elementer

Spilletid: 24.25

Yin Yoga

Intro:
Vil du svæve og være let? Med denne lille yin sekvens stimulerer vi vores indre luftelement og fornyer den indre lethed. Vi slutter med en kort vejrtrækningsøvelse med lyd, som renser både hjerne og lunger.

God fornøjelse.

Tip: Du skal bruge en god pude eller hynde eller nogle store tykke bøger (gerne på størrelse med ”gammeldags telefonbøger”).

Genre: Yoga, Yin yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Lethed, luftelementet, 5 elementer

Spilletid: 24.25

Intro:
I denne dybe Yin yoga sekvens vil vi bruge stillingerne til at gå på opdagelse i kroppen. Vi vil opleve og sanse kroppen uden at vurdere og uden at dømme – en mindfulnesstilgang. Du vil både møde de milde og de lidt mere intense yin stillinger, selvfølgelig med mulighed for alternative stillinger, hvis du har brug for det.

Vi slutter med en guidet kropsscanning på ryggen (guidet mindfulness-meditation).

Tip: Du får måske brug for en god pude eller hynde.

Genre: Yoga, Yin yoga, mindfulness

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Kropsbevidsthed

Spilletid: 1. t 09

Intro:
Hvornår har du sidst ladet dig støtte sådan rigtigt? I denne rolige yin sekvens op ad en væg kan du bare læne dig tilbage og tillade dig selv at blive støttet og båret. Det giver ekstra mulighed for at gå dybt, slippe og give efter. Eller hvad siger du?

Genre: Yoga, Yin yoga, Blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Væg Yin, ro, støtte, stress

Spilletid: 57.39

Intro:
Når hovedet er fyldt med tanker, og du er ”tændt”, modvirker det din mulighed for at geare ned og falde søvn. I et 5 elementer perspektiv er ildelementet steget op i hovedet frem for at brænde blidt, mens tankerne myldrer.

I dette korte yin program arbejder du især med ildelementet og ildens energikanaler, som løber i armene og forbindes til organerne hjerte og tyndtarm – og desuden til hjertesækken og immunforsvaret, også kendt som trevarmer.

Forestil dig, at ilden er steget til hovedet, men at du flytter den tilbage til arme og til mave, hvor din indre ild kan brænde støt og roligt, så du kan geare ned i hoved og krop.

Tip: Lav programmet ved søvnbesvær eller før sengetid – eller hvis du har brug for at skrue ned for ilden, hvis du er ”overgearet”.

Du skal bruge en yogapude, en hynde eller et rullet tæppe.

OBS: Programmet findes også med samme øvelser og principper i en kort hatha version.

Genre: Yin Yoga, Blid Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Ildelementet, de 5 elementer, søvnløshed, bedre nattesøvn, tankemylder, ro

Spilletid: 14.04

Intro:
Med denne yin sekvens sender vi fornyet kærlighed til jordelementets organer: mave og milt. Det siges, at når energien strømmer frit til mave og milt, kan vi give os selv den næring, vi har brug for, slippe bekymringer og finde fornyet ro.

God fornøjelse.

Genre: Yoga, Yin yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Ro, jordforbindelse, jordelementet, 5 elementer, bekymringer

Spilletid: 26.27

Blid yoga

Intro:
Dette lille program er en invitation til at geare ned med bare tre stillinger. Du kan blive liggende i sidste stilling, så længe du ønsker! Programmet er godt at lave sidst på dagen – fx for at geare ned før sengetid.

Tip: Du kan lave programmet i din seng, hvis din seng står ind til en væg. Tag gerne en pude med til at bruge i programmet!

Genre: Yoga, Yin yoga, Blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Væg Yin, ro, gear ned, stress, god nat, søvnløshed, bedre nattesøvn

Spilletid: 18.26

Intro:
Dette program med en enkelt stilling stimulerer receptorer i hjernen, som gearer nervesystemet ned og giver ro. Lav programmet når som helst du ønsker ro eller lige før sengetid – eller ved søvnbesvær.

Du skal bruge en pude til programmet.

Tip: Du kan lave programmet i din seng, hvis din seng står ind til en væg.

Genre: Yin yoga, blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Væg Yin, ro, gear ned, stress, god nat, søvnbesvær

Spilletid: 11.29

Intro:
Hvornår har du sidst ladet dig støtte sådan rigtigt? I denne rolige yin sekvens op ad en væg kan du bare læne dig tilbage og tillade dig selv at blive støttet og båret. Det giver ekstra mulighed for at gå dybt, slippe og give efter. Eller hvad siger du?

Genre: Yin yoga, Blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Væg Yin, ro, støtte, stress

Spilletid: 57.39

Intro:
Dette blide yogaprogram foregår liggende på ryggen i et mindfuldt tempo. Du kan have øjnene lukkede i hele programmet. Du arbejder med nervesystemet og vandelementet: energikanaler, som løber på kroppens bagside og forbindes til nyrer og blære.

Programmet dæmper stress og giver ro. Lav det når som helst, du har brug for at komme tilstede i kroppen: morgen, middag eller aften.

Tip: Du kan forlænge dit program ved at lytte til en liggende meditation, fx en kropsscanning eller en sovemeditation, en Yoga Nidra meditation.

Genre: Blid yoga, Hatha yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Stress af, de 5 elementer, vandelementet, nyrer og blære, nervesystem

Spilletid: 17.22

Intro:
I dette blide yogaprogram arbejder du med ryg og nervesystem. Du vil møde stillinger, hvor du står på alle fire, hvor du ligger på ryggen eller på maven. Du arbejder med nervesystemet og især med vandelementet, som forbindes til nyrer og blære, og udrensning.

Programmet dæmper stress og giver ro. Lav det når som helst, du har brug for at komme tilstede i kroppen: morgen, middag eller aften.

Tip: Du kan forlænge dit program ved at lytte til en liggende meditation, fx en kropsscanning eller en sovemeditation, en Yoga Nidra meditation.

Genre: Blid yoga, Hatha yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Stress af, ro, 5 elementer, vandelementet, nyrer og blære, nervesystem

Spilletid: 30.52

Kundalini Yoga

Intro:
Denne Kriya arbejder systematisk med din rygsøjle fra bunden til toppen. Alle dine ryghvirvler stimuleres, og dine chakra (energicentre) får fornyet gennemstrømning af energi. En smidig rygsøjle forbindes med ungdom. Så drej uret baglæns og skab mere ungdom ved at praktisere dette yogasæt.

Det er også en god, blid serie at varme op med, fx før du skal sidde i meditation. Fysisk stimulerer du gennemstrømningen af rygsøjlevæsken, som forbindes med hukommelse. Anvend programmet dagligt for at opnå øget mental klarhed.

OBS: Programmet i en længere version er på vej.

Tip: Kan du ikke sidde i skrædderstilling eller på gulvet? Dette program kan sagtens laves siddende på en stol.

Genre: Kundalini yoga, blid yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Ryggen, chakra, hukommelse, ”Basic Spinal Energy Series”

Spilletid: 31.25

Intro:
Denne Kriya vil fylde dig med energi og power. Den øger cirkulationen af blod fra din kerne til alle dine kropsdele og endokrine kirtler. Når du er mester over dit domæne, kan du hvile i din egen væren og skabe indefra. Sættet siges at give dig ”ånden fra en helgen og kroppen fra en kriger”. 😉

Det er et powerfuldt program, som kan hjælpe dig til masser af ny styrke og energi. Du arbejder især med kernemuskulaturen, maven og navleområdet, og sættet stimulerer derfor også fordøjelsen.

OBS: Tiden i hver stilling er forkortet. Programmet i en længere version er på vej. Du kan lave dette længere program, når du og kroppen er klar.

Genre: Kundalini yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Power, styrke, energi, solarplexus, fordøjelse, kropsvarme, ”Sahibi Kriya”

Spilletid: 29.13

Intro:
Chakra er energicentre i kroppen, som forbindes med gennemstrømning af livsenergi, prana. Vi arbejder i denne meditation med 8 chakracentre:

  1. rod
  2. sakral
  3. solarplexus
  4. hjerte
  5. hals
  6. øje
  7. krone
  8. aura

Vi stimulerer hvert energicenter via en 11 minutters mantra meditation, hvor vi med fokus på  ét chakra ad gangen vibrerer hvert chakra med mirakelmantraet:

Guru guru whahay guru guru ram das guru

Mantraet siges at forbinde sindet med uendeligheden. Det er et mantra for lys, vejledning, beskyttelse, selvhealing, afslapning og følelsesmæssig forløsning.

Tip: Skriv mantraet ned og hav det foran dig, indtil du har lært det at kende.

Genre: Meditation, Kundalini yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Chakra, energi, spiritualitet, healing

Spilletid: 20.23

Intro:
Denne Kriya vil booste dit immunforsvar. For at modstå forkølelse og sygdom må din fordøjelse og kroppens evne til udrensning og udskillelse fungere optimalt. Dette sæt udvikler og styrker disse evner, giver fysisk styrke og øger kroppens immunforsvar.

Genre: Kundalini Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Styrke, kropsvarme, fordøjelse, immunforsvar, ”Kriya for Disease Resistance”

Spilletid: 45.04

Intro:
Denne Kriya vil fylde dig med energi og livsglæde. Den øger blodcirkulationen, stimulerer navlecenteret og giver masser af dejlig varme i kroppen. På kort tid vil du arbejde dig igennem hele kroppen med dette sæt.

Lav programmet om morgenen, når du har brug for et skud energi – eller et godt grin…

Genre: Kundalini Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Energi, kropsvarme, ”Sweat and Laugh in the Morning”

Spilletid: 34.03

Hatha Yoga

Intro:
En god balance er central i yoga og i livet generelt – både i fysisk og i overført betydning. I dette program udfordrer vi, vækker og styrker balancen. Når du har en god balance, har du lettere ved at omstille dig, og du bliver stående, også når stormen raser. Når du bliver ældre, er en god balance også central for at undgå fald og skader.

Når du arbejder med balancen, træner du hele dit nervesystem. Det giver en dyb ro.

Tip: Det er let at gøre noget ved balancen. Træn den dagligt med en enkelt stilling, og du vil mærke, hvordan du hurtigt flytter dig. Vælg en enkelt stilling fra programmet, som du laver ofte, og vend tilbage til hele programmet, når du har tid og lyst.

Desuden: Du kan forlænge dit program ved at lytte til en liggende meditation, fx en kropsscanning eller en sovemeditation, en Yoga Nidra meditation.

Genre: Hatha Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Balance, bevægelse, ro

Spilletid: 31.14

Intro:

Når hovedet er fyldt med tanker, og du er “tændt”, modvirker det din mulighed for at geare ned og falde i søvn. I et 5 elementer perspektiv er ildelementet steget op i hovedet frem for at brænde blidt, mens tankerne myldrer.

I dette korte Hatha program arbejder du især med ildelementet og ildens energikanaler, som løber i armene og forbindes til organerne hjerte og tyndtarm – og desuden til hjertesækken og immunforsvaret, også kendt som trevarmer.

Forestil dig, at ilden er steget til hovedet, men at du flytter den tilbage til arme og mave, hvor din indre ild kan brænde støt og roligt, så du kan geare ned i hoved og krop. Programmet er et hatha program med tre centrale øvelser, som vi gentager to gange. Du kan gentage programmet så mange gange, du har brug for.

Tip: Lav programmet ved søvnbesvær eller før sengetid – eller hvis du har brug for at skrue ned for ilden, hvis du er “overgearet”. Du kan slutte med en guidet sovemeditation, en Yoga Nidra meditation.

OBS: Programmet findes også med samme øvelser og principper i en yin version.

Genre: Hatha Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Ildelementet, de 5 elementer, søvnløshed, bedre nattesøvn, tankemylder

Spilletid: 10.13

Intro:
I denne powerfulde hatha sekvens vil du tænde din indre ild og rense ud omkring solar plexus, dit indre powercenter. Du vil møde energigivende øvelser som blandt andet ”den brølende løve” og ”stående svingstilling”, som vækker energien og lader den strømme.

Tip: God at lave om morgenen, eller når som helst du trænger til et skud energi.

Genre: Hatha Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Solar plexus, ild elementet, de 5 elementer

Spilletid: 32.53

Intro:
I dette dynamiske program vil du møde stående trekantstillinger og liggende stillinger på ryggen og maven. Vi arbejder hele kroppen igennem og veksler mellem bevægelse og hvile.

Vi slutter med en kort guidet afspænding på ryggen.

Genre: Hatha Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Bevægelse, dynamik, stående og liggende

Spilletid: 39.05

Intro:
Styrk og forkæl ryggen med Hatha yoga. I dette program styrker og smidiggør vi ryggen via yogastillinger og stræk. Du vil møde såvel foroverbøjninger som bagoverbøjninger – og en dejlig rotation. En sund ryg giver humør og energi.

Tip: Du kan forlænge dit program ved at lytte til en liggende meditation, fx en kropsscanning eller en sovemeditation, en Yoga Nidra meditation.

Genre: Hatha Yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Ryg, bevægelse, styrke

Spilletid: 36.55

Meditation & Mindfulness

Intro:
I dette program dykker du dybt ind i dit eget ocean med yin stillinger og enkelte blide hatha stillinger (yang stillinger med mere styrke/aktivitet).  Du arbejder især med vandelementet, som forbindes til organerne nyrer og blære, udrensning og healing.

Programmet virker afstressende og udrensende.

Programmet starter med en guidet, siddende meditation relateret til vandelementet og slutter på ryggen med en kort guidet afspænding, som du kan forlænge, hvis du har lyst, fx liggende meditationer som en kropsscanning eller en sovemeditation, en Yoga Nidra, meditation.

Tip: Du skal bruge et bælte. Det kan være et yogabælte, et bælte fra morgenkåben eller et andet bælte.

Genre: Yin yoga, blid yoga, meditation

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Vandelementet, de 5 elementer, healing, nyrer og blære, stress, ro, angst

Spilletid: 45.08

Intro:
Chakra er energicentre i kroppen, som forbindes med gennemstrømning af livsenergi, prana. Vi arbejder i denne meditation med 8 chakracentre:

  1. rod
  2. sakral
  3. solarplexus
  4. hjerte
  5. hals
  6. øje
  7. krone
  8. aura

Vi stimulerer hvert energicenter via en 11 minutters mantra meditation, hvor vi med fokus på  ét chakra ad gangen vibrerer hvert chakra med mirakelmantraet:

Guru guru whahay guru guru ram das guru

Mantraet siges at forbinde sindet med uendeligheden. Det er et mantra for lys, vejledning, beskyttelse, selvhealing, afslapning og følelsesmæssig forløsning.

Tip: Skriv mantraet ned og hav det foran dig, indtil du har lært det at kende.

Genre: Meditation, Kundalini yoga

Underviser: Helene Lysekilde

Emne: Chakra, energi, spiritualitet, healing

Spilletid: 20.23

Yoga handler om at forene krop, sind og ånd. Yoga skaber øget ro, balance og velvære. Vi brænder for at dele yoga med dig. Som medlem af vores indre ro Univers kan du dyrke yoga, hvor som helst og når som helst.

Mange af vores videoer kan klassificeres som terapeutisk yoga eller yoga terapi. Dvs. vi arbejder med at få det bedre ift. en bestemt udfordring, som kan udfordre ift. at finde og bevare din indre ro. Det kan være en følelsesmæssig eller fysisk udfordring.

Begrebet “Meditation” dækker over en masse forskellige teknikker til at komme tilstede i nuet og være med det, der er.

Meditation har mange gavnlige effekter ift. øget overskud, ro, velvære, forbedret koncentration, bedre søvn, dæmpe angst og depression og meget, meget mere. Hos Indre ro ONLINE kan du meditere med os i vores onlinestudie eller lade dig guide via videoer, lydbøger eller filer.

Få ubegrænset Yoga, Meditation, Mindfulness & Hypnose

Bliv medlem for kun 108 kr./mdr.
Ingen binding.

Åbningstilbud slutter 27. august 2020

Indre ro – ja tak!
Videoer
Live studio
Lydbøger
Lydfiler
Kurser
Kategorier