Indre ro – ONLINE

Kontorkundalini for skuldre og nakke

Video-Kontorkundalini-ryggen-Indrero-ONLINE-yoga

Video-Kontorkundalini-ryggen-Indrero-ONLINE-yoga

GENRE

Kundalini Yoga

SPILLETID

08.30

KATEGORI

Video

UNDERVISER

Helene Lysekilde

LOG IND

Se hele indholdet

BLIV MEDLEM

Få Indre ro ONLINE

Kontorkundalini for skuldre og nakke

Kontorkundalini for skuldre og nakke – Skuldre og nakke, forebyg hovedpine, spændingshovedpine, kontoryoga, korte programmer 

Intro:

Velkommen til Indre ro ONLINE og yoga med Helene Lysekilde. Har dine skuldre og din nakke brug for et lille hvil? Så er denne yogavideo til dig.

Lav denne korte Kundalini-sekvens for at få glade skuldre og en glad nakke, mens du sidder på kontorstolen – eller når som helst du ellers har brug for det. Sekvensen er perfekt til en kort pause. Og den er effektiv, når du ønsker at forebygge hovedpine.

Tip: Kan laves på kontorstolen såvel som på yogamåtten.

Kontorkundalini for skuldre og nakke

Emne: Skuldre og nakke, forebyg hovedpine, spændingshovedpine, kontoryoga, korte programmer

Hvorfor Kundalini yoga?

Kundalini er yoga for klarhed, ro og styrke. Det er yoga som understøtter din evne til at hvile i dig selv. Det er også yoga, du kan anvende med et mere fysisk sigte, da yogaen skaber balance i hele kroppen (inklusive hormonsystemet) og øger din styrke. Yogaformmen forbindes blandt andet med: klarhed, visdom, styrke, energi og fysisk sundhed.

Mere om programmet 

Her arbejder vi med dine skuldre og nakke ved hjælp af dynamiske Kundalini yogaøvelser. Det kan med fordel gøres ofte. Lav programmet på yogamåtten eller på din kontorstol. Lav gerne sættet dagligt eller endda flere gange dagligt for at forebygge spændingshovedpine. På engelsk bruger man ofte begrebet “it´s a pain in the neck” i forbindelse med udfordringer– dvs. ”at det er en smerte i nakken”. Dette udtryk siger så meget. Vi bærer nemlig ofte vores byrder i vores skuldre og nakke. Helt konkret kommer vi ofte til at spænde skuldrene og nakken. Vi trækker skuldrene op til ørene, når vi møder udfordringer. Eller vi spænder i skuldrene, når vi sidder koncentreret på kontorstolen. Derfor er det godt at arbejde med og ”massere” skuldrene på en dynamisk måde som her – for at slippe byrder, bekymringer og spændinger i skuldrene og nakken. Kundalini øvelserne giver også ny gennemstrømning af livsenergi og klarhed til hjernen.

Kom godt i gang

Du kan bruge programmet til at dyrke lidt yoga midt på dagen – fx på kontorstolen – som en kort pause. Du kan desuden lave disse øvelser som opvarmning til din øvrige yogapraksis. Her vises stillingerne på en stol, men de kan lige så nemt laves på yogamåtten.

Vil du mere i dybden?

Velkommen på Indre ro yoga retreat (retræte), yogaweekend eller yogarejse med Helene Lysekilde

Intro video

Exit mobile version