GENRE

Blid Hatha Yoga

SPILLETID

 06:58

KATEGORI

Video

UNDERVISER

Helene Lysekilde

LOG IND

Se hele indholdet

BLIV MEDLEM

Få Indre ro ONLINE

Bølgeåndedræt 2 – åndedræt for bedre fordøjelse

Bølgeåndedræt 2 – mave, organmassage, fordøjelse, forstoppelse, sund mave, åndedræt, pranayama, korte programmer, åndedræt for bedre fordøjelse 

Intro:

Velkommen til Indre ro ONLINE og yoga med Helene Lysekilde. Har du bøvl med fordøjelsen? Der er rigtig meget hjælp at hente i yogaen! Denne yogavideo guider dig.

Tip: Med dette bølgeåndedræt masserer du din mave-tarm-kanal og de indre organer. Lav gerne øvelsen på tom mave som det første, når du vågner om morgenen (gerne i sengen) eller sidst på dagen.

OBS: Er du ny yogi eller yogini? Så start med videoen ”Bølgeåndedræt for bedre fordøjelse 1”, inden du arbejder med denne video.

Bølgeåndedræt for bedre fordøjelse 2 

Emne: Mave, organmassage, fordøjelse, forstoppelse, sund mave, åndedræt, pranayama, korte programmer, åndedræt for bedre fordøjelse

Hvorfor lave Blid Hatha yoga?

Hatha yoga er klassisk yoga fra Indien. Det er yoga, der giver dig styrke, ro og velvære. Blid Hatha yoga er yoga, hvor de fleste kan være med.  Hatha yoga kan skabe balance samt og styrke samt ro. I Hatha yoga anvender vi både yogaøvelser og åndedrætsøvelser, og vi øver os på at være i nuet. I dette program anvender vi en Pranayama (et åndedræt) for at booste vores fordøjelse.

Mere om programmet

Er du et af de mange mennesker, som har problemer med fordøjelsen og jævnligt bliver forstoppet? Yoga kan anvendes som ”yogaterapi”, dvs. at den har et terapeutisk formål. Det har yogaen i dette program, fordi vi booster og styrker vores fordøjelse.

En sund og nærende kost er selvfølgelig væsentlig for at opnå en god fordøjelse. Har du styr på kosten, men oplever du, at der stadigvæk er bøvl med fordøjelsen? Oplev hvad dette åndedræt kan, når du laver det jævnligt. Der er nemlig rigtig meget hjælp at hente i yogaen. Og husk, at vores fordøjelse er en vigtig del af vores immunforsvar, vores sundhed og vores generelle velvære.

Kom godt i gang

Tip: Start med videoen ”Bølgeåndedræt for bedre fordøjelse 1”. Du kan gå videre til del 2, når du har lyst til at bygge lidt mere på, og du samtidig kan lave del 1 uden at have besvær med at holde vejret inde.

Lav denne øvelse på tom mave, gerne først eller sidst på dagen. Den kan også laves i din seng. Oplev selv, hvad denne øvelse gør for din fordøjelse, når du laver den jævnligt.

Vild med yoga?

Velkommen på Indre ro yoga retreat (retræte), weekend eller yogarejse med Helene Lysekilde

Intro video