Vores virtuelt instruktørledede MBSR-forløb foregår ONLINE i vores livestudie.

Forløbet følger det verdenskendte, evidensbaserede program udviklet af Jon Kabat-Zinn, ph.d., forsker og forfatter. Der betyder, at vores instruktør, Helle Marker, er Master i Mindfulness fra Aarhus Universitet.

Mindfulness-baseret-stress-reduktion, MBSR, forløbet er til dig, der vil fordybe dig og opnå meditationens gavnlige effekter. Kurset kan også hjælpe dig, hvis du døjer med stress, angst, tristhed og depression, tankemylder, søvnbesvær og meget mere – fx som supplement til øvrig behandling.

Kurset er blevet testet i mange studier og er blandt andet krediteret for at sænke stress, dæmpe angst, forbedre søvnkvaliteten og øge den generelle livskvalitet.

Virtuelt ledet MBSR 8 søndage – næste forløb ikke datosat

Dato Tidspunkt
Næste forløb ikke datosat

Du kan også tage MBSR holdet i Odense – Læs mere her

Genre: Mindfulness, Meditation

Format: Videokonference, livestudie

Underviser: Heller Marker

Emner: MBSR, ro, bekymringer, koncentration, være i nuet, stress, tankemylder, depression, få mere overskud

Pakken “Lev i nuet med mindfulness” er inkluderet i kurset

Du kan også tage MBSR holdet i Odense

MBSR:

Mindfulness (MBSR) er baseret på meditationsteknikker og -principper, som styrker din evne til at være mere til stede i nuet med nærvær og accept af det, du møder på din vej. Samtidig øver du dig i at se dine egne reaktionsmønstre og din vanetænkning. På den måde opnår du ny selvindsigt og mere nærvær i nuet.

Det skulle gerne hjælpe dig til at administrere din tid og dine prioriteringer, så du kan fokusere på det, der er vigtigt for dig.

Gennem øvelserne opøver du opmærksomhed og koncentration. Du vil blive præsenteret for forskellige meditationer: åndedrætsmeditation, meditationer omkring tanker og følelser, gående meditation, principperne i at spise med bevidsthed (mindful spisning), kropsscanning, samt blide yogaøvelser, hvor alle kan være med.

Mange deltager med et mål om at opnå mindre stress, bedre trivsel og mere livsglæde.

Gennem hele kurset arbejder du bevidst og systematisk med udfordringer og krav i din hverdag.

Vores underviser skaber et sikkert og støttende miljø til dette arbejde.

Med praksis af MBSR er det muligt at opnå:

  • Mindre stress
  • Mindre angst
  • Mere accept og venlighed overfor dig selv og andre
  • Mere empati
  • Bedre psykisk velvære
  • Mere nærvær og opmærksomhed
  • Bedre håndtering af tanker og følelser
  • Bedre koncentrationsevne
  • Bedre hukommelse og evne til at lære nye ting
  • Bedre nattesøvn
  • Mere overskud, energi og livsglæde
  • Personlig udvikling

Det får du, når du er deltager til MBSR med Indre ro ONLINE

  • 8-ugers evidensbaseret kursus
  • Deltagelse i et virtuelt understøttende fællesskab og dialog med din underviser og dit hold
  • Kursusmateriale, der understøtter din egen praksis
  • Træning (hjemmearbejde) mellem hver kursusgang
  • Træning i mindst 7 forskellige typer af meditationer og 2 yogaprogrammer, du kan bruge i din hverdag
  • Systematisk undervisning i og praksis af MBSR meditationspraksis og principper
  • Kvalificeret undervisning, som følger retningslinjerne i det 8-ugers evidensbaserede forløb samt retningslinjer fra Center for Mindfulness ved Aarhus Universitet
  • OBS: Inden opstart på holdet har du på telefon en indledede, orienterende snak med Helle, som klæder dig på til forløbet

Nyhed – BONUS: Som deltager på Indre ros MBSR-hold, får du gratis den store mindfulness-pakke “Lev i nuet med mindfulness”, som indeholder 4 lydbøger til en samlet værdi af 1.199 kr.

Desuden: Skulle du blive så bidt af MBSR, at du får lyst til at videreuddanne dig, så er 8-ugers kurset adgangsgivende til den 2-årige Masteruddannelse i Mindfulness ved  Aarhus Universitet.

Praktisk

Virtuel Mindfulness (MBSR)

Helle skaber et sikkert og støttende miljø for læring gennem:

Virtuelt vejledt instruktion i mindfulness (MBSR)

Spørge- og reflektionstid, som skærper din opmærksomhed og giver dig nye indsigter til din hverdag og egen praksis.

Helle Marker

Helle Marker

Fordelen ved virtuelt instruktørledet MBSR

Du kan modtage undervisningen uanset, hvor du er: når du er på farten, på ferie eller endda, hvis du er voldsomt forkølet. Forløbet leveres live gennem videokonferencer med interaktion via kameraet og mikrofonen i din computer eller tablet.

I stedet for at fremmøde personligt, mødes du således med Helle og dit hold foran din skærm på dit holds mødetid. Du sparer også transporttid til og fra kurset og reducerer CO2.

For at få det optimale ud af forløbet anbefaler vi:

  • En computer og en god stabil internetforbindelse (telefoner frarådes)
  • At du har dit eget rum både til stilledagen og til hver mødegang, så du ikke bliver forstyrret, men har mulighed for at fordybe dig.
  • At du deltager til hvert møde.
  • At du afsætter tid til at øve dig i hjemmearbejde/meditationer dagligt.
  • At du deltager hele stilledagen.

Heldagssessionen (stilledagen) er intensiv og beregnet til at hjælpe dig med at etablere en fast og effektiv brug af MBSR-færdigheder på tværs af situationer og oplevelser i dit liv også efter kursets afslutning.

Helle underviser også i MBSR med fremmøde hos Indre ro i Odense

Læs mere her
Læs mere om Helle her

Er du i tvivl om noget, kan du kontakte Helle på tlf. 2726 6673
fra 15 min før holdet starter, så vil hun guide dig.