GENRE

Hatha Yoga, Blid yoga

SPILLETID

08.38

KATEGORI

Video

UNDERVISER

Helene Lysekilde

LOG IND

Se hele indholdet

BLIV MEDLEM

Få Indre ro ONLINE

Hatha – Humlebien Pranayama

Humlebien Pranayama – Åndedrætsøvelse, pranayama, angst, vrede, spændingshovedpine, stress, bedre nattesøvn, Bhramari Pranayama

Intro:

Velkommen til Indre ro ONLINE og yoga med Helene Lysekilde. Vil du have klarhed og slippe spændinger i hovedet? Så er denne åndedrætsøvelse til dig.

Velkommen til denne klassiske åndedrætsøvelse, Bhramari Pranayama, som kan give dyb forløsning og ro. Åndedrættet stimulerer intuitionen (det tredje øje), og det kan hjælpe dig til at slippe fysiske og mentale spændinger i dit hoved. Åndedrættet anbefales derfor også til forløsning og forebyggelse af spændingshovedpine.

Tip: Lav øvelsen før sengetid eller som det første om morgenen for at stimulere intuitionen, eller når som helst for at løsne fysiske og mentale spændinger.

Humlebien pranayama

Emne: Åndedrætsøvelse, pranayama, angst, vrede, spændingshovedpine, stress, bedre nattesøvn, bhramari pranayama

Hvorfor lave pranayama? 

Åndedrætsøvelser, pranayama, er en central del af den klassiske Hatha yoga. Det siges, at når vi mestrer vores åndedræt, så mestrer vi livsenergien (prana). Ofte vil vi opleve, at når vi kommer dybere ind i yogaen, så vil vores åndedræt forandre sig. Vores åndedræt er altid i bevægelse, og det afslører vores sindstilstand. Når du arbejder med dit åndedræt, bruger du et værktøj, du altid har lige ved hånden, til at skabe dyb ro og balance.

Mere om bhramari pranayama  

Humlebien eller bhramari pranayama er en åndedrætsøvelse, som skaber en meditativ tilstand i sindet og hjælper dig til at vende opmærksomheden indad. Humlebilyden du skaber i øvelsen, beroliger sindet og nervesystemet. Øvelsen er god til at slippe spændinger i hoved og hjerne. Lav den for at slippe stress, løsne spændingshovedpine, slippe vrede og angst eller for at opnå bedre søvn. Øvelsen stimulerer samtidig intuitionen, der er forbundet med pande-chakraet (det tredje øje).

Kom godt i gang

Lav gerne åndedrættet morgen eller aften eller når som helst, du har brug for klarhed og ro.

Vil du opleve mere med Helene?

Velkommen på yoga retreat (retræte), yogaweekend eller yogarejse med Helene Lysekilde og Indre ro. 

Intro video